Učíme sa a tvoríme vonku

Učíme sa a tvoríme vonku

Stromáčikovia z Komárna si užili triedu, ktorá nemá žiadne steny.

Vyšli von a ostali tam, koľko len mohli. Naučili sa veľa nových vecí a prežili nádherný deň.Ich zámerom v rámci nášho grantového projektu bolo vytvoriť si priestor na outdoorové vzdelávanie, ktoré bežne prebieha v interiéri. „Tvorenie v letnej škôlke je pre deti prirodzenou zábavou. Prostredníctvom vzdelávacích aktivít umožníme deťom zmysluplne tráviť čas vonku s ohľadom na ich prirodzenú túžbu po pohybe a kontakte s prírodou," dozvedeli sme sa od nich. Zaobstarali si drevené lavice, ktoré využijú ako na výtvarné aktivity, bádateľské aktivity, zaznamenávanie pozorovania, tak aj na stravovanie, prípravu občertvenia, čistenie zeleniny, krájanie i stolovanie na dvore. 

No a začiatkom júna sa hneď vrhli na to. Najprv si pripravili samostane vonku chutné a zdravé občerstvenie - obložené chlebíky, s ktorými pomohli i pani kuchárka a školníčka. Výsledkom boli pekne vyzdobené chlebíky, ktoré deti s chuťou konzumovali. 

„Deťom sa veľmi páčilo, že desiatovali na čerstvom vzduchu, že mohli manipulovať s nožíkom a škrabkou, pričom skonzumovali oveľa viac zeleniny, ako v jedálni. Prosili nás, aby aj inokedy sme jedli vonku. Aktivitu hodnotíme veľmi pozitívne, cieľ „manipulovať so zeleninou a konzumovať ju" splnený," napísali nám a my im držíme palce, aby sa im v outdoorovej edukácii darilo. Aj v budúcnosti im radi pomôžeme a podporíme ich nápady. 

O nejaký čas neskôr sa zasa rozhodli bádať a rozširovať si poznatky experimentmi na dvore. Vybrali si vodnú tému - skúmali, čo sa potopí vo vode a čo zostane plávať na hladine. Svoje predpoklady vyslovili pred spolužiakmi a pomocou ich pani učiteľky zaznamenali do hárkov na pozorovanie. Nasledoval aj pokus s balónom, octom a sóda bikarbónou. Poznáte ho tiež? Výsledok nám tak krásne opísali, že vám ho prinášame ako originál. Potešte sa tiež. „Malé vedecké pokusy v prostredí školského dvora sú oveľa prirodzenejšie a praktickejšie ako v triede. Deti s radosťou skúmali vlastnosti predmetov, pomenovali materiál, svoj odhad, či sa potopí či ostane plávať, prečo. Samostatne navrhovali predmety, ktoré chceli vyskúšať. Páčila sa im samostatnosť, že mohli použiť a vyskúšať vlastné nápady a nevadilo, keď sa ofrkali, zablatili, keď sa niečo vylialo. Aj túto aktivitu hodnotíme veľmi pozitívne, lebo záujem detí o skúmanie veľmi podporila a bolo to reálne zážitkové učenie."

No a čo dodať na záver? Azda len to, že sa tešíme ich aktivitám a držíme palce do budúcnosti.

COOKIES

Chceme Vám prinášať obsah, ktorý Vás naozaj zaujíma, preto používame súbory cookies. Kliknite na tlačidlo Prijať všetky, ak súhlasíte s používaním cookies a zbieraním štatistických dát touto webovou stránkou pre účely zobrazovania relevantného obsahu a reklamy.

Spravovať možnosti

Nastavenia môžete upraviť kliknutím na jednotlivé položky. Pre viac informácií o GDPR navštívte túto stránku.

Účely spracovania dát