Radi využívate technológie pri vyučovaní? Máme pre vás tip ako na to.
Nová didaktická príručka „Vyučovanie spoločenstiev organizmov s podporou edukačných technológií“, ktorú vydala Prírodovedecká fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, predstavuje inovatívny nástroj pre učiteľov biológie a prírodovedných predmetov. Publikácia prináša praktické návody na integráciu moderných technológií do vyučovania a je ideálnym pomocníkom pre učiteľov, ktorí chcú zlepšiť kvalitu vyučovania a zároveň zapojiť žiakov do aktívneho učenia. Autormi sú PhDr. Michael Fuchs a doc. PaedDr. Elena Čipková, PhD., pričom publikácia má 133 strán.
Publikácia je rozdelená na dve hlavé časti:
-
Edukačné technológie a ich implementácia
Prvá časť sa venuje teoretickému základu edukačných technológií, ich významu a princíom implementácie do vyučovania. Autori predkladajú model A.T.I.E. (Analýza – Prispôsobenie – Implementácia – Vyhodnotenie), ktorý učiteľom poskytuje systematický rámec pre prácu s technológiami v triede. -
Metodiky vyučovacích hodín
Druhá časť obsahuje 12 metodík zameraných na spoločenstvá organizmov, ako sú lesné, vodné a lúčne spoločenstvá. Každá metodika je navrhnutá na 45-minútovú vyučovaciu hodinu a zohľadňuje princípy aktívneho učenia.
Príklady vyučovacích hodín:
-
Lesné spoločenstvá: „Pod korunami stromov“ – hodina zameraná na vrstvy lesa, potravové reťazce a vzťahy medzi organizmami.
-
Vodné spoločenstvá: „Voda plná života“ – hodina o podmienkach života vo vode a kolobehu vody v prírode.
-
Lúčne spoločenstvá: „Plné života“ – rozlišovanie druhovej rozmanitosti na lúkach, pasienkoch a poliach.
Publikácia je voľne dostupná online na webových stránkach Univerzity Komenského a je šírená pod licenciou Creative Commons CC BY-NC-SA 4.0. Link na stiahnutie: stella.uniba.sk/texty.