Počas nasledujúcich mesiacov budeme v rámci projektu LEAP II mapovať dve mestá.
V najbližších mesiacoch budeme realizovať rozhovory so zástupcami Trnavy a Glasgowu, analyzovať ich vzdelávacie stratégie a spracovávať výstupy do odporúčaní pre ďalšie mestá. Veríme, že táto aktivita prinesie konkrétne príklady a inšpiráciu pre ďalšie samosprávy, ktoré sa chcú stať učiacimi sa mestami. So zástupcami Trnavy sa stretneme osobne a budeme diskutovať o tom, ako mesto rozvíja vzdelávacie politiky zamerané na udržateľnosť. S Glasgowskými partnermi budeme komunikovať online.
Pri kontakte s mestami využijeme aj podporný list od UNESCO Institute for Lifelong Learning (UIL), ktorý vyjadruje oficiálnu podporu projektu LEAP II a zdôrazňuje význam iniciatívy pre podporu vzdelávania pre udržateľný rozvoj a rozvoj zelených kompetencií na lokálnej úrovni. Podpísal ho Raúl Valdés-Cotera, hlavný programový koordinátor Globálnej siete učiacich sa miest UNESCO. Pri analýze budeme zároveň postupovať podľa metodiky, ktorú vypracoval maďarský partner projektu. Táto metodika zahŕňa:
- Zber informácií prostredníctvom rozhovorov so zástupcami miest,
- Štruktúrovanú analýzu vzdelávacích politík a iniciatív v rámci vzdelávania pre udržateľnosť,
- Mapovanie zapojených stakeholderov, ktorí sa podieľajú na vzdelávacích aktivitách v daných mestách,
- Zhodnotenie implementácie cieľov udržateľného rozvoja (SDGs) v kontexte miestnej samosprávy,
- Formuláciu odporúčaní, ktoré môžu byť využité menšími samosprávami pri implementácii konceptu učiacich sa miest.
Zaujala vás táto téma? Sledujte nás aj naďalej. Výstupy z analýzy zverejníme na našej stránke v priebehu leta 2024.
Financované Európskou Úniou v rámci Programu Erasmus+. Číslo projektu 2023-1-SK01-KA220-ADU-000160870.
Foto: depositphotos.com/cz/