Tento Klub z Prievidze vám ukáže ako z jedného grantu vykúzliť zázrak.
Neverili sme, no podarilo sa našim Stromákom s vedúcimi pani učiteľkami Píšovou a Dragulovou šokovať nás. Samozrejme veľmi príjemne a na ich ohromné výkony i realizácie, ktoré sú premyslené, edukatívne a nádherné sme si už počas rokov, čo s nami rastú, zvykli. Avšak toto vám je taká vec, že sme sa rozhodli urobiť niečo netradičné. Pridávame sem ich správu a ak vám bude niekedy ťažko alebo sa budete chcieť nadchnúť dobrou praxou, prečítajte si ju. Sme na nich nesmierne hrdí, ako dokážu vyčarovať pre svojich členov malý raj na zemi, kde má každý svoje miesto, je absolútne prijatý a stáva sa súčasťou niečoho krásneho.
V skratke, o čo ide v ich novom projekte nazvanom Vežové záhradky: „Hlavným cieľom nášho projektu bolo rozšíriť a zatraktívniť priestor na priame sadenie v našej škole, ktorý by sa nevyužíval len počas pestovateľských prác na pracovnom vyučovaní, či počas iných vyučovacích hodín, ale aj v popoludňajšom priestore v rámci činnosti školského klubu a internátu školy, kde náš Klub pôsobí. Na tento účel sme svojpomocne, s pomocou železných tyčí a kvetináčov rôznych veľkostí, postavili v školskom areáli malé vežové záhradky. Celkový počet vežových záhradiek je 5 a každá jedna kvetináčová veža obsahuje najmenej päť hlinených kvetináčov rôznej veľkosti, postavených na seba tak, aby sa dali do nich vysádzať rastliny."
Niektoré z veží okrem vzdelávacej funkcie plnia aj funkciu estetickú - vhodne doplnili priestor v tej časti školského areálu, kde bolo práve prázdno. Dekoratívna funkcia vežových záhrad bola aj vedľajším cieľom projektu, keďže v Lipke chceli vhodne doplniť ostatné zelené projekty o nové, ktoré by sa využívali počas vyučovania na praktickú výuku vonku. Ďalším, nemenej dôležitým vedľajším cieľom bolo samotné zapojenie žiakov do realizácie projektu, ako to už v tomto Klube býva dobrým zvykom. Žiaci pracovali pod dohľadom učiteľov na projekte vo všetkých fázach jeho realizácie a v posledný deň školského roka sa z neho spolu s rodičmi mohli dokonale potešiť a pochváliť. Zahrali im aj divadlo na motívy známej rozprávky, ktoré sa všetkým páčilo.
Keďže sa na projekte najviac podieľali žiaci ôsmeho a deviateho ročníka, dostali na konci roka za túto aktivitu aj mimoriadnu odmenu – tričká, časopis Stromáčik a drobné vecné ceny. O projekte, jeho realizácii a funkcii písali slohové práce a učitelia, ktorí sa na realizácii projektu podieľali, zasa napíšu o tom príspevok na webovú stránku školy a do školského časopisu. Sme radi, že to takto vymysleli, pretože deti aj prostredníctvom realizácie tohto projektu získali ďalšie nové poznatky, záhradnícke skúsenosti, spoznávali prírodné deje a prírodu. Nazbierali si do života dôležité záhradnícke a životné skúsenosti, posilňovali si pracovné návyky a čo je najdôležitejšie, naučili sa pomáhať si navzájom.
Tešíme sa s nimi a prajeme im krásny zvyšok leta a úspešný nadchádzajúci školský rok.