Dávame vám do pozornosti zmeny platné od 13.7.2023.
Na základe nových zmluvných podmienok medzi Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu SR a Stromom života sa vyhlásený grantový program Skvelé leto so Stromom života 2023 zo dňa 1.5.2023 upravuje nasledovne:
Rozsah neoprávnených výdavkov sa rozširuje o stavebné práce, búracie práce, rekonštrukcie, elektroinštalácie, vodoinštalácie a pod., ďalej výdavky na opravy a udržiavanie (žiarovky, kľučky, tesnenia, farby a pod.), storno poplatky (napr. zálohy uhradené dodávateľovi, ktoré však z dôvodu neuskutočnenia aktivity neboli objednávateľovi vrátené), pokuty a penále, výdavky za zálohové platby, ktoré môžu byť refundované (napr. záloha na PET fľaše). Ku neoprávneným výdavkom patria aj výdavky nedostatočne odôvodnené, nehospodárne, ako aj výdavky určené na refundáciu, pri ktorých nebola preukázaná ich úhrada zo strany prijímateľa grantu (výpis z internet bankingu v prípade bezhotovostnej platby resp. blok z registračnej pokladne v prípade platby v hotovosti).
Podkladom na vyplatenie poskytnutej služby/tovaru formou faktúry je objednávka alebo zmluva (tzn. že ku KAŽDEJ faktúre bez ohľadu na sumu musí byť priložená OBJEDNÁVKA alebo ZMLUVA). Pod objednávkou sa myslí napr. email, ktorý ste poslali dodávateľovi, alebo správa, ktorú ste obdržali z webshopu. Objednávkou prijímateľ grantu preukazuje, že tovar alebo službu skutočne objednal on a ak je to relevantné, že v objednávke stanovil aj požadované časové obdobie dodania tovaru alebo služby, či bližšie podrobnosti k poskytnutiu predmetnej činnosti.
Pri nákupoch tovarov a služieb, ktorých hodnota prevyšuje 200 €, je prijímateľ grantu povinný vykonať prieskum trhu, tzn. že k daňovému dokladu určenému na preplatenie priloží aj minimálne 3 cenové ponuky alebo čestné vyhlásenie, že iný dodávateľ daný tovar alebo službu neposkytuje. Obchádzanie tejto povinnosti formou rozdelenia predmetu zákazky (funkčného celku) sa neakceptuje. V prípade, že hodnota objednávky prevyšuje maximálnu výšku grantu, pred samotnou objednávkou nás kontaktujte a dohodneme si vhodný postup na jej realizáciu.
Pri nákupoch tovarov a služieb, pri ktorých bol poskytnutý preddavok (bola vystavená zálohová faktúra, proforma faktúra alebo iný nedaňový doklad) sa k vyúčtovaniu predkladá zálohový doklad, doklad o úhrade zálohového dokladu aj vyúčtovacia faktúra (ak je to relevantné aj doklad o úhrade prípadného doplatku).
Vyúčtovanie výdavkov obsahuje aj doklady súvisiace s výdavkami v rámci spolufinancovania projektu (minimálne 10%). Tieto výdavky prijímateľ grantu preukáže zjednodušene, napr. fotokópiami faktúr a dokladom o ich úhrade.
Povinná publicita
Prijímateľ grantu je povinný používať logo MŠVVaŠ SR, organizácie NIVAM a organizácie Strom života pri všetkých aktivitách realizovaných v rámci schváleného grantu. Logá sa uvádzajú najmä v publikáciách, brožúrach, v tlačových správach, v pozvánkach, na letákoch, plagátoch, prezentáciách a pod. Na samotnom podujatí sa logá umiestnia na dobre viditeľnom mieste a v takej veľkosti, aby boli jasne rozoznateľné a čitateľné. Všade, kde je dostatok miesta, sa k logám pripojí aj nasledovný text:
Toto podujatie bolo podporené z dotácie Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR v oblasti práce s mládežou, ktorú administruje NIVAM – Národný inštitút vzdelávania a mládeže a realizuje občianske združenie Strom života.
Logá na stiahnutie:
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR
NIVAM - Národný inštitút vzdelávanie a mládeže
Nezabudnite, že doterajšie pravidlá platia aj naďalej, len sa rozširujú. Ku tým najzákladnejším patria:
- Priamymi účastníkmi aktivít projektu sú deti a mládež do 30 rokov (minimálne 80% z celkového počtu účastníkov projektu). Väčšina zúčastnených detí na projekte má byť členom klubu Stromu života (s výnimkou otvorených verejných podujatí).
- V rámci projektu je potrebné zrealizovať minimálne 1 prezenčné podujatie, aj v prípade, že nakupujete iba materiál alebo pomôcky (podujatie v online priestore sa napočíta).
- Súčasťou zúčtovania sú prezenčné listiny s podpismi účastníkov a stručné záverečné správy za každé podporené podujatie. Súčasťou záverečnej správy z podujatia je aj fotodokumentácia. Fotodokumentácia sa odovzdáva v elektronickej podobe (nie vytlačené fotografie). Fotky nevkladajte do wordu, ale zašlite ich v jednom maile ako samostatné súbory, prípadne využite dátové úložisko.
- Prezenčné listiny sa predkladajú v origináloch. Do prezenčnej listiny sa zapisujú aj deti. Ak sa deti nevedia podpísať, hromadne ich podpíše vedúci Klubu s poznámkou, že "deti sa nevedia podpísať". Počet účastníkov v prezenčnej listine sa musí zhodovať s počtom účastníkov uvedeným v hlavičke záverečnej správy. Výnimkou je otvorené verejné podujatie, kedy sa do prezenčnej listiny zapíšu len organizátori podujatia a v záverečnej správe sa odhadne počet účastníkov podujatia.
- Pri predkladaní výdavkov na preplatenie je potrebné predložiť originálne bločky, ktoré následne zostanú v účtovníctve organizácie Strom života. Ak nakupujete tovary alebo služby na základe faktúry, tá musí byť vystavená na organizáciu Strom života, nie na inú právnickú či fyzickú osobu. Súčasná fakturačná adresa je: Strom života, Jelenia 7, 811 05 Bratislava, IČO:00587010. Za neplatné účtovné doklady sa považujú aj červené papierové príjmové doklady (hotovostné operácie musia byť uskutočnené cez registračnú pokladňu, prípadne cez virtuálnu registračnú pokladňu, tzn. že pokladničný doklad obsahuje QR kód; iné pokladničné doklady nie sú akceptovateľné). Dopredu si preto overte, aký doklad vám vie dodávateľ vystaviť. Vyhnete sa tak situácii, že vám výdavky nebudú preplatené.
Formuláre na zúčtovanie grantu: